,

Stările de anxietate. Care sunt semnele comportamentul anxios?

Stările de anxietate. Care sunt semnele comportamentul anxios?

Starea de anxietate este ”o frică fără cauze cunoscute”. Starea de pericol nu este determinată de circumstanțele exterioare, dar este resimțită foarte intens în interiorul persoanei, ca și cum s-ar afla într-o situație de pericol maxim.

Starea de anxietate este diferită de o simplă emoție de îngrijorare sau neliniște, cauzată de un eveniment exterior: pierderea unui examen, a te rătăci într-un oraș străin sau situația în care cineva drag se îmbolnăvește. În parametri normali, starea de neliniște mobilizează acțiunea și motivează pentru a preveni sau a schimba o anumită situație de viață, însă nu are un consum energetic atât de mare precum anxietatea.

În cazul stărilor de anxietate, nu doar mintea, ci tot organismul intră în alertă, ca și cum s-ar pregăti să se întâmple ceva rău în orice moment. Pe termen lung, anxietatea scade sistemul imunitar, poate conduce la stări depresive sau pesimiste asupra vieții, poate îngreuna relațiile, ceilalți oameni fiind considerați periculoși sau de neîncredere.

Care sunt semnele vizibile ale stării de anxietate?

  • creșterea ritmului inimii
  • transpiraţia crescută pentru a menţine o temperatură scăzută a corpului
  • respirație accelerată
  • senzația de agitație continuă
  • dificultatea de a se concentra
  • dificultatea de a adormi

În afară modificărilor fiziologice ale organismului persoanei care traversează stări de anxietate, există și câteva modificări psihologice sau de comportament:

  • Persoana reacționează în 2 moduri automate (”Luptă!” sau ”Fugi!”), în fața situației/persoanei percepute ca fiind periculoasă
  • Persoana se găsește foarte des în situația de a scana mediul înconjurător pentru orice posibil pericol
  • Persoana are gânduri repetate de preocupare, îngrijorare și teamă
  • Emoțiile și stările predominante sunt cele de iritabilitate, frică, pericol iminent și ”înghețare”
  • Gânduri de inadecvare socială, teama de a nu fi judecat, nemulțumire puternică față de propria persoană sau față de propria viață.

Ce remedii sunt potrivite pentru stările de anxietate?

În primul rând, în cazul stărilor de anxietate este indicat să ceri ajutorul unui specialist (psihoterapeut, psiholog, medic) pentru a te ghida către tipul de tratament potrivit. Există posibilitatea ca stările repetate de anxietate să fie asociate depresiei sau stresului prelungit, iar în acest caz este necesar să fie parcurs un proces psihoterapeutic de durată. Prescrierea unor medicamente antidepresive sau anxiolitice se face numai la recomandarea unui medic psihiatru.

Cum ajută psihoterapia în cazul stărilor de anxietate?

În procesul de psihoterapie, oamenii învață care sunt cauzele interne care au declanșat anxietatea, cum să își controleze anxietatea prin instrumente de relaxare, învață rolul de Observator al gândurilor și comportamentelor anxioase pentru a preveni intensificarea lor. De asemenea, pe parcursul procesului de psihoterapie se lucrează cu percepția de sine, stima de sine și încrederea în viață și în ceilalți oameni, se înlocuiesc credințele limitative cu unele benefice.

Iată câteva dintre remediile naturiste pe care le poți implementa pentru a-ți schimba stilul de viață:

  • un somn suficient, odihnitor  (7-8 h ore/noapte)
  • tehnici de mindfullness
  • exerciții fizice
  • nutriție echilibrata
  • evitarea alcoolul și fumatul
  • evitarea cofeinei

Te invităm la Holistic Wellness în cadrul ședințelor de psihoterapie pentru a depista alături de un specialist semnele și efectele stărilor de anxietate și pentru a redobândi controlul asupra vieții tale!

 

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *